طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سوخاری بدون گلوتن

خب اگر بخواهیم رو راست باشیم مرغ سوخاری هم در دسته فست‌فودها قرار می‌گیرد. اسم فست‌فود هم که می‌آید اول از همه به مضرات آن فکر می‌کنیم و ریشه تمام امراضمان را در آن جستجو می‌کنیم! اما نکته ظریف اینجاست که ما می‌توانیم با کمی حوصله مرغ سوخاری خانگی خودمان را آماده کنیم، تا از کیفیت مواد اولیه و روغن سرخ کردنی آن مطمئن باشیم.

نکته دیگر یک مرغ سوخاری سالم، آرد سوخاری آن است. استفاده از آرد سوخاری بدون گلوتن  کمک زیادی به سلامت سوخاری‌مان می‌کند. محصولات بدون گلوتن سلینو کاله  با نهایت دقت و توسط تجهیزات پیشرفته تولید شدند و کاملا فاقد گلوتن هستند. به همین خاطر استفاده از این محصولات را برای بیماران سلیاکی، افراد دارای روده تحریک پذیر و حتی افراد سالمی که دلشان یک غذای سبک و یک گوارش راحت می‌خواهد به شدت توصیه می‌کنیم.

طرز تهیه مرغ سوخاری با آرد سوخاری بدون گلوتن

مواد لازم برای درست کردن مرغ سوخاری

تکه‌های مرغ دو عدد سینه، ران، بال، کتف

تخم‌مرغ دو عدد

نمک یک قاشق چای‌خوری

آرد سوخاری بدون گلوتن یک بسته

آرد سفید بدون گلوتن یک پیمانه

ادویه طبق پیشنهاد زیر به مقدار دلخواه

نمک نصف قاشق چای‌خوری

فلفل قرمز نصف قاشق چای‌خوری

فلفل سیاه نصف قاشق چای‌خوری

پودر سیر نصف قاشق چای‌خوری

پودر پیاز نصف قاشق چای‌خوری

پودر ریحان نصف قاشق چای‌خوری

پودر نعنا نصف قاشق چای‌خوری

پودر پاپریکا نصف قاشق چای‌خوری

مرحله اول درست مرغ سوخاری

اول از همه برویم سراغ مرغ. چاقوی خود را بردارید، مرغ‌ها را بشویید و سپس به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا هنگام پخت به خوبی مغزپخت شوند. دو راه پیش رو دارید! یا می‌توانید مرغ را با ادویه‌هایی که پیشنهاد دادیم مزه‌دار کنید و برای یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا آماده شود. یا این‌ که ادویه‌ها را با آرد بدون گلوتن ترکیب کنید. اگر عجله دارید و نمی‌خواهید ۱ ساعت زمان صرف کنید پیشنهاد می‌کنیم از راه دوم استفاده کنید. تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ای بشکنید و با چنگال بزنید تا یکنواخت شود، سپس نمک را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

آرد سفید بدون گلوتن را در ظرفی بریزید و ادویه‌های دلخواه را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم درست کردن مرغ سوخاری

آرد سوخاری بدون گلوتن را هم در ظرفی ریخته و آماده کنید.

مرحله چهارم

خب حالا همه‌چیز ساده است! تکه‌های مرغ را اول به آرد بدون گلوتن آغشته کنید. سپس در تخم مرغ بغلتانید، حالا آن را وارد ظرف آرد سوخاری بدون گلوتن کنید، تا آرد سطح مرغ را بپوشاند. می‌توانید مجدد مرحله تخم مرغ و آرد سوخاری را تکرار کنید تا ضخامت سوخاری بیشتر شود.

مرحله پنجم

مرغ‌های ما آماده شدند. حالا به مرحله‌ی سرخ کردن رسیدیم. اگر دستگاه سرخ‌کن دارید می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. پیشنهاد ما دمای ۱۸۰ درجه و زمان پخت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه است. اگر سرخ‌کن ندارید شیرجوش یا هر قابلمه‌ی کوچک دیگری کار ما را راه می‌اندازد. حدود ۵ سانتی متر روغن در شیرجوش بریزید. روی شعله متوسط قرار بدهید تا کاملا داغ بشود. حالا تکه‌های مرغ را دانه دانه اضافه کنید حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد تا مرغ‌ها به خوبی طلایی و برشته بشوند.

مرحله ششم

بعد از پخت، تکه‌های مرغ را روی توری آشپزخانه یا دستمال روغن‌گیری قرار بدهید تا روغن اضافی آن گرفته شود. مرغ‌های جذاب ما آماده شد! برای سرو می‌توانید از انواع سس‌ها، سیب زمینی سرخ شده، قارچ سوخاری، پیاز حلقه‌ای سوخاری، سبزیجات و … استفاده کنید.

فوت کوزه‌گری

  • زمان پخت تکه‌های مرغ (سینه و ران و …) با هم دیگر متفاوت هستند. بهتر است تکه‌های مشابه را با هم سرخ کنید.
  • سرخ کردن تکه‌های سوخاری را با حرارت ملایم انجام دهید. فقط دقت کنید که در ظرف را نبندید وگرنه تخم مرغ کف می‌کند.
  • روغن را حتماً به خوبی داغ کنید، تا جذب روغن در مرغ سوخاری‌تان کمتر شود.
  • اگر مرغ سوخاری تند دوست دارید، از فلفل قرمز بیشتری در ترکیب ادویه‌هایتان استفاده کنید.
  • برای دورچین مرغ سوخاری، سیب‌زمینی سرخ کرده از واجبات است! توصیه می‌کنیم برای سیب‌زمینی ترد و مغزپخت رستورانی، اول آن را حدود ۲ دقیقه درون آب جوش بپزید و سپس سرخ کنید.
  • پیاز حلقه‌ای سوخاری هم دقیقا با روش مرغ می‌توانید تهیه کنید. فقط دقت کنید حلقه‌های پیاز را بیشتر از ۲ حلقه‌ متصل درنظر نگیرید تا به خوبی پخته شوند.

حالا وقت چیست؟

مرغ سوخاری با آرد سوخاری بدون گلوتن ما آماده شد. وقتش رسیده که غذای ترد و خوشمزه‌مان را سرو کنیم و از سلامت و حس سبکی آن لذت ببریم. امیدوارم از مزۀ این مرغ سوخاری سالم و خانگی زیر دندانتان کیف کنید!

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان