مزدا ۳ ۲۰۱۹؛ ایمن تر از همیشه

مزدا 3 2019؛ ایمن تر از همیشه

مزدا ۳ ۲۰۱۹ به دلیل برخورداری از سامانه تمام چرخ محرک نسبت به گذشتگان خود متمایز گردیده است. امروز قصد بررسی آن را داریم و می‎خواهیم بدانیم که سیستم مذکور چگونه بر شخصیت این خودروی جمع و جور ژاپنی تاثیر گذاشته است.

مزدا 3

اگر در محدوده زندگی شما آب و هوا چندان ایده‌آل نیست و زمستان‎های سرد و یخبندان را تجربه می‎کنید، مزدا ۳ چهارچرخ محرک یکی از بهترین گزینه‎ها برای شما خواهد بود.

مزدا 3

سامانه‎ی انتقال نیروی جدید هنوز هم در کنار همان پیشرانه ۲٫۵ لیتری چهار سیلندر استاندارد انجام وظیفه می‎نماید.

یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک نیز تنها جعبه‎دنده در نظر گرفته شده برای مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ تمام چرخ‎محرک خواهد بود.

مزدا 3

پیشرانه چهار سیلندر مزدا۳ قادر به تولید ۱۸۶ اسب‎بخار قدرت و ۲۵۲نیوتن متر گشتاور است. جعبه‌دنده نیز از نظر مکانیکی کاملا مشابه مدل ۲۰۱۸ است با این تفاوت که به‎روز رسانی‎های نرم افزاری موجب شده تا تعویض دنده نرم‎تری را از سوی آن شاهد باشیم.

مزدا 3

سیستم تعلیق

یک تغییر مهم دیگر در نسخه ۲۰۱۹ مزدا ۳ ،  به جایگزینی سیستم تعلیق عقب (از نوع مالتی لینک) با یک سیستم تعلیق فنر پیچشی مربوط می‌شود که دلیل این امر نیز افزایش ارتفاع سواری خودرو اعلام شده است.

مزدا 3

حین رانندگی با این اتومبیل در مسیرهای برفی، به وضوح مشخص می‎شود که سامانه چهار چرخ محرک چقدر در افزایش پایداری و عبور ایمن‎تر از پیچ‎ها موثر واقع شده و میزان چسبندگی خودرو را افزایش داده است.

مزدا 3

سامانه جی وکتورینگ

همچنین سامانه جی وکتورینگ که به طور استاندارد در تمامی نسخه های مزدا ۳ ۲۰۱۹ یافت می‌شود نیز با کاهش گشتاور پیشرانه و انتقال جرم خودرو به محور جلو، باعث افزایش دقت سیستم فرمان حین عبور از پیچ‎ها گردیده و مانع خروج چرخ‎ها از شعاع مجاز پیچ جاده می‌شود.

مزدا 3

در واقع سیستم جی وکتورینگ در مواقع لزوم موجب می‌شود تا دماغه خودرو از مسیر منحرف نگردد. این سیستم حتی در سرعت‎های بسیار زیاد نیز وظیفه خود را به خوبی و سریعا انجام می‌دهد.

حرکت در مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی زمینه مناسبی را فراهم نمود تا مزدا ۳ قابلیت‎هایش را به رخ بکشد.

مزدا 3

غربیلک فرمان در سرعت‎های پایین مقداری سفت می‎شود اما واکنش‎های دقیقی از خود نشان داده و کنترل نمودن خودرو را تسهیل می‎نماید.

رفتار شاسی نیز به طرز مشابهی مناسب بوده و در پیچ‎های متعدد مسیر، در برابر بادی-رول (حرکت گهواره‌ای) از خود مقاومت نشان می‎دهد.

مزدا 3

سیستم تعلیق جدید فنر پیچشی مزدا ۳ بالانس مناسبی بین راحتی و ویژگی‌های دینامیکی ایجاد نموده است. طبق ادعای مهندسان شرکت خودروسازی مزدا، در تعلیق جدید از فنرهای سفت‎تر به گونه‌ای بهره برده شده که کیفیت و راحتی سواری خودرو دچار لطمه نشود؛ لازم است اذعان کنیم در عمل نیز این ادعا برای ما ثابت شد.

مزدا 3

میزان مصرف سوخت مزدا ۳

میزان مصرف سوخت مزدا ۳ هاچبک تمام‏‎چرخ محرک معادل ۹٫۸ (شهر )، ۷٫۳ (جاده) و ۸٫۷ لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر به صورت ترکیبی است که بین رقبا میزان مصرف سوخت نسبتا بیشتری را نشان می‎دهد.

تغییرات ظاهری بیرونی و درونی مزدا ۳ مدل ۲۰۱۹ این خودرو را به یکی از چشم نوازترین محصولات این کلاس خودرویی بدل نموده است.

مزدا 3

طراحی داخلی فوق العاده زیبا و خصیصه‌های رانندگی برتر مزدا۳  این خودرو را بسیار متمایز نموده است.

قیمت خرید

قیمت مزدا ۳ ۲۰۱۹ نسخه هاچبک تمام چرخ محرک از ۲۴ هزار دلار شروع شده که برای مدل سدان معادل ۲۵ هزار دلار آب می‎خورد. فول آپشن‎ترین نسخه‎های مزدا۳ نیز نهایتا در حدود ۲۸ الی ۲۹ هزار دلار هزینه در بر خواهند داشت.

مزدا 3
مشخصات فنی مزدا ۳ :
  • پیشرانه: ۲٫۵ لیتری، چهارسیلندر ، تنفس طبیعی
  • توان خروجی: ۱۸۶ اسب بخار
  • گشتاور موتور: ۲۵۲ نیوتن متر
  • انتقال نیرو: گیربکس شش سرعته اتوماتیک + سیستم چهارچرخ محرک
  • ظرفیت: پنج نفر
  • گنجایش صندوق بار: ۵۷۲ لیتر
  • قیمت: ۲۴ تا ۲۹ هزار دلار
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط
تومان